Office 365

Overal kunnen werken, altijd en op elk apparaat. Dat zijn de voordelen van Microsoft Office 365. Of je nu in je kantoor bent of onderweg naar een afspraak... Je beschikt altijd over een vertrouwde, eersteklas verzameling productiviteitshulpmiddelen.  Je kunt realtime je bestanden maken, bewerken en delen vanaf je pc/Mac of je IOS-, Android-, of Windows-apparaat.

Lees hieronder meer over de mogelijkheden binnen Office 365.

Office_MAIN

 

   

Synchronisatie van bestanden

De bestanden die je bewerkt in Word Online en opslaat in OneDrive, kun je op je laptop weer oproepen met alle bewerkingen die je online hebt gedaan en hebt opgeslagen. Andersom werkt het natuurlijk ook!

SharePoint

SharePoint is een platform van Microsoft waar je gemakkelijk informatie kunt delen, bestanden kunt opslaan en (online) samenwerking binnen een team of organisatie kunt vergemakkelijken. Een belangrijk concept daarbij zijn de libraries of bibliotheken waarin documenten kunnen worden opgeslagen. Op SharePoint kun je elk digitaal object opslaan.

Office 365 in de Hybrid Cloud

In de Hybrid Cloud gebruik je een combinatie van online en offline applicaties en dit in combinatie met opslag in de Public of Private Cloud. Afhankelijk van de behoefte (snelheid, locatie, beveiliging, wet- en regelgeving) besluit je welke combinatie het meest geschikt is.

Office 365 voor bedrijven

Er zijn een aantal varianten van Office 365, afhankelijk van je behoefte kun je het pakket uitbreiden. Bij TSC werken we prettig met Office 365 voor Bedrijven welke de meest gewenste Office applicaties omvat. Het Office pakket omvat alle bekende applicaties zoals Outlook, Word en Excel maar ook Skype voor Bedrijven en extra onlineopslag met OneDrive voor Bedrijven. Naast deze bekende applicaties zijn er in Office Online een aantal extra (online) applicaties beschikbaar die het werken een stuk prettiger maken! Dit zijn veelal nog onbekende applicaties maar veroveren steeds meer terrein. Deze applicaties kun je online gebruiken, de meeste kun je ook downloaden als desktop applicatie en gebruiken met een mobiele app.

Yammer

Yammer is een besloten sociaal netwerk voor organisaties en is gebaseerd op open communicatie. Je kunt hiermee bijvoorbeeld problemen met ondersteuning oplossen, feedback over projecten en documenten verzamelen en aanbevolen procedures rondsturen.

Sway

In Sway kun je gemakkelijk interactieve rapporten, persoonlijke verhalen, presentaties en nog veel meer kunt maken en delen. Je hebt geen ontwerpskills nodig, dit doet Sway voor je! Zo maak je bijzondere presentaties in een handomdraai.

Teams

In Teams kun je verschillende projecten managen, erg handig als je samenwerkt in verschillende teams met verschillende taken. Je organiseert vergaderingen, bestanden, aantekeningen en chats op één plek. De taken zijn inzichtelijk middels een Scrum board, je kunt eenvoudig taken toevoegen en toewijzen aan een teamlid en de voortgang bekijken. Teams werkt nauw samen met SharePoint, Taken en Planner en voorkomt hiermee dubbel werk (of dubbel opslaan van bestanden).

Flow

Flow kan applicaties met elkaar laten communiceren, op basis van ingestelde regels. Je kunt bijvoorbeeld instellen dat je een pushberichtje krijgt zodra je een mail ontvangt van een bepaald persoon, je kunt je werkuren laten bijhouden of het komende uur in de agenda als bezet weergeven. Flow kan communiceren met alle Office Apps maar ook met Mailchimp, Oracle,  Salesforce, Facebook, Youtube en WordPress.

Hoe werkt Microsoft Office en Office 365?